Rondreis Sri Lanka 2010-2011

Donderdag 30 december

Vanmorgen een bezoek gebracht aan Pater Marius. Omdat ons derde bestuurslid Gerard Beuger vanmorgen aankwam in Colombo, en onze chauffeur Gerard deze Gerard ging ophalen, gingen Piet, Lydia en ik met het openbaar vervoer na Ragama. We moesten even zoeken, maar we vonden Pater Marius uiteindelijk achter de kerk bij zijn woning. We werden hartelijk ontvangen en Gerard en Gerard kwamen halverwege het gesprek ook aan. Het is goed om Pater Marius ook te kennen en van hem te horen hoe hij hulp geeft aan de mensen die dit nodig hebben. Dit varieert tot een maandelijkse bijdrage voor eten, schoolkosten tot een nieuw dak of andere zeer noodzakelijke reparaties aan woningen.

Na het bezoek aan de pater hebben we eerst Gerard afgezet in het hotel om bij te komen van de vliegreis. Met z'n drieën zijn we sponsorkinderen (waarvan er twee inmiddels volwassen zijn) gaan bezoeken van vrienden van Piet en Lydia. Piet en Lydia hebben hen eerder bezocht en wist dus waar we moesten zijn. Deze sponsorring is geen overbodige luxe en het is mooi om te zien dat dankzij deze kans om verder te leren na de basisschool, er ook daadwerkelijk kansen zijn op een betere toekomst.

De mensen waren heel blij met het bezoek en we hadden veel bekijks. Bij alle drie hadden we goede gesprekken, waren er foto's, hoorden we over de familie omstandigheden en kregen schoolprestaties te zien. Ondanks het feit dat er Engels kon worden gesproken, was het fijn dat onze chauffeur kon vertalen.

Aan het eind van het laatste bezoek stond er net een ijsverkoper voor het huisje. Piet vond het wel een leuk idee om de familie een ijsje te geven, maar ja...dan kun je alle buurkinderen ook niet overslaan!

De dag werd afgesloten met het een bezoek aan een restaurant waar je kon kiezen tussen een Sri Lankaanse,Indische of Chinese maaltijd. Hierna bracht onze chauffeur Gerard ons weer terug naar het hotel en hebben we afscheid van hem genomen. Morgen komt Siri ons halen en hij zal ons de rest van onze rondreis begeleiden.

Papa en Mamma.

Wij zijn heel blij dat alles zo goed gaat,en hebben veel bewondering voor je dat je dit toch allemaal maar doet .kusjes Pap en Mam