Rondreis Sri Lanka 2010-2011

Zaterdag 1 januari 2011!

Een nieuw jaar is van start gegaan. Vandaag hebben we een mooie rustige dag die begint met en speciaal nieuwjaars ontbijt. Vervolgens naar het postkantoor, wat nodige boodschappen en vragen bij het internet café of ik mijn eigen laptop kan gebruiken; no problem.

Op de weg er naar toe komen we Siri tegen. Hij heeft zojuist bericht gehad van degene die onze papieren op zou halen: we hebben nog geen toestemming gekregen om naar Jaffna af te reizen. Er moet een nieuwe brief komen met een duidelijkere uitleg van ons reisdoel, voor welke instantie, welke dagen en etc etc. De Srilankaanse regering vertrouwd de NGO's niet (Non Conferment Organisations). Zij hebben vermoedens dat er NGO's zijn die hebben samengewerkt met de Tamil rebellen en daarom laten ze weinig hulpinstanties toe. Ook zijn ze bang voor negatieve berichtgeving naar buiten toe door buitenlanders over de situatie daar.

Wat nu te doen en wat willen we; we nemen nog contact op met zuster Dellarose en besluiten na goed overleg met haar en elkaar om niet naar Jaffna te gaan. We zullen nog wel contact opnemen met het hoofd van het CC in Jaffna over ons besluit en eventuele mogelijkheden in de toekomst. Naar Murankan zal geen problemen geven en zuster Wilma, die daar de leiding heeft, kanop onze komst rekenen.

Na dit besluit zoeken we ons plekje aan het water op, schrijft Lydia kaarten en ik mijn dagverslagjes, gaan we lunchen en vervolgens ‘gezellig' in het internet café zitten. Als jullie dit lezen is de voorgenomen Nieuwjaarsduik nog niet genomen....doen we het of doen we het niet? ;-)

Reacties

Reacties

Hans

Kom op Siet, zo'n kans op een nieuwjaarsduik krijg je niet snel nog eens!!
Erg jammer dat jullie niet naar Jaffna kunnen. wellicht een volgende keer.

Irene

Hé Sita, hoe zit het met de nieuwjaarsduik? Kom op je hebt het gered?
Wel jammer dat jullie niet naar Jaffna kunnen

Nelleke Feith

Hoi Sita,
Een gezond en inspirerend 2011 toegewenst. Wat een mooie weblog heb je gemaakt. De verhalen zijn boeiend om te lezen en laat zien dat je echt iets kunt doen aan de grote verschillen op de aarde. Geniet van het land en de mensen, die door gaan met het harde leven en vaak veel plezier hebben. Ik blijf je volgen. Groetjes, Nelleke

Ellen

Hallo Sita,
Ik was nog niet eerder in de gelegenheid om je blog te lezen. Het ziet er geweldig uit en de foto's zijn heerlijk om te zien. Ik ben benieuwd hoe het met de projecten gaat en of je al veel verschil ziet met de vorige keer. Hoop je de komende dagen regelmatig te kunnen volgen. P.S. alle goeds voor het komende jaar toegewenst. Groet Ellen

Lauret

Hoi Sita,
Om te beginnen: een goed, gezond 2011 gewenst!
Wat leuk om je verslag te lezen! Blijf ik zeker doen de komende week!
Dus, blijven schrijven, he!
Groetjes,
Lauret

Ria Klaver

Sita , 'n inspirerend en gezond 2011 voor jou !!!! Wat boeiend om je verhalen te lezen , onwijs dapper , ik blijf je volgen . Groeten Ria .

Nicolette

Hoi Sita,

Ik wens je een heel goed 2011 toe. Wat een mooi reisverslag maak je, zeg. Heel leuk en boeiend om te lezen. Een hele andere wereld waar je bent. Ik wens je veel succes en plezier daar.

Groetjes,

Nicolette

Janette van Luit

Hoi Sita,

Als eerste een goed en gezond 2011 toegewenst. Het begin van jouw nieuwe jaar is in ieder geval spectaculair. Wat een prachtig verhaal en wat zijn er toch veel verschillen in de wereld. Geweldig jouw inzet in deze totaal andere wereld dan de onze. Ik ga je weblog volgen en wens je een alle goeds op deze mooie reis.

Liefs Janette

wil wissink

wat ben je 2011 bijzonder begonnen.hoop dat er nog vele mooie bij komen voor jouw dit jaar.leuk om je verslagen te lezen.lieve groeten Wil

Lidia Houtenbos Kieft

Doe haar de groeten. Met haar Moeder is alles goed
Hoe hebben jullie het daar veel groetjes Agaath

Susil

ma, hoe is het met mijn familie?
daar zijn jullie toch geweest?
en hebben jullie foto's?
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!