Rondreis Sri Lanka 2010-2011

Zaterdag 8 januari

Vandaag naar Anuradhapura gereden. Maar eerst naar de Sigiriya Rock. Een imposant hoge rots waar je helemaal bovenop kunt komen. Ik ben er twee keer eerder bovenop geweest maar ik wilde graag een derde keer. Dus had geen bezwaar met Lydia mee te gaan. Piet en Gerard zagen dit niet zitten en zijn wat voor zichzelf gaan doen. We troffen het erg met het weer voor deze klim; geen zon en de regen liet nog even op zich wachten. Het was weer erg leuk moet ik zeggen.

Hierna een overnachtingsplaats gezocht wat gelukkig snel gevonden was. Het is nu zaterdag en in het weekend komen veel mensen naar de tempels. In Anuradhapura is een belangrijke plaats voor Boeddhisten omdat hier een boom staat (nu nog één grotedikke tak, geënt op een speciale boom) welke een loot is van de boom waaronder Boeddha de verlichting vond.

Afijn, een mooie en speciale plaats waar we tegen donker aankwamen en dan zijn er ook heel veel pelgrims. Toch is er een heel rustige, serene sfeer. En zo bij avond was het weer anders dan de keren dat ik hier eerder was.

Een mooie, gezellige, natte dag. Die we gaan afsluiten met een glas Leeuw bier en voor de liefhebbers een glaasje Arrak.

Tot zover onze toeristische uitstapjes.