Rondreis Sri Lanka 2010-2011

Oktober 2011: weer naar Sri Lanka

Ik ga weer twee weken naar mijn favoriete bestemming: Sri Lanka. De eerste week zal ik bij Sunethra zijn en de tweede week ga ik andere projecten bezoeken die we ondersteunen of gaan ondersteunen met SEHH. Dit ga ik doen samen met Siri, chauffeur en gids voor ons januari en nu ook weer bereid mijn gids en chauffeur te zijn.
Ik ga o.a. naar het Lawrence Hyde Boys Home in Kandy.
Hier verblijven ca. 35 kinderen in de leeftijd van vijf tot ongeveer achttien jaar. Het zijn wezen, half wezen of kinderen uit ontwrichte gezinnen. Het tehuis wordt geleid door de Benedictijner broeder Fr. Bastian Pillai. Hij zorgt voor de dagelijkse gang van zaken en geeft de kinderen geestelijk onderricht. Tijdens het laatste bezoek, in januari 2011 door Piet en Lydia, deed Fr. Bastian ons het verzoek om mee te helpen aan het vervangen van het dak van het gehele gebouw. Het is was door de tijd een lappendeken van asbestplaten geworden. Mede dank zij de steun van de Stichting Koos Ammerlaan uit Delft en twee gulle gevers is er geld gekomen en is er inmiddels een start gemaakt het vernieuwen van het dak. Ik vermoed dat het hele dak klaar zal zijn als ik er een bezoek breng .

Ik ga ook een bezoek brengen aan de school in Ethimale. We hebben tijdens ons eerste bezoek aan deze school, in januari, afgesproken te ondersteunen bij hoogst noodzakelijke verbeteringen voor de school. Zoals nieuwe wanden tussen de klassen, een apart lokaal voor muziek- en danslessen en extra sanitair. Ik wil graag zien hoe het er nu is, we wachten nog op het voorstel vanuit de schoolleiding.

Ik ga proberen dit blog bij te houden tijdens de reis. We gaan zien of dit weer gaat lukken ;-)

Reacties

Reacties

jorieke

Hoi Sita,
Het aftellen gaat beginnen! Wat ziet het nieuwe dak er goed uit. Een hele verbetering, goed van je dat je zo vinger aan de pols houdt en er weer gaat kijken! Al is die keus om te gaan niet echt moeilijk!!
Ik wens je natuurlijk een hele fijne tijd toe daar, en "werkze" !!
ik reis in gedachten met je mee en wacht dus je reisverhaal af.
toi toi

Irene

Hi Sita,
een hele fijne reis!!! Dit gaat zeker weer een avontuur worden, want dat is toch wel elke reis. ´k Zie uit naar je reisverhalen!
Heel veel liefs

Hans Smeele

Alle goeds , goede reis en good luck !!!!!

Marleen Duinmaijer

Geweldig om je reisverhalen te lezen. Geniet ervan! Groetjes Marleen

Tiny Koopman

Geweldig Sita. Je reisverhalen lees ik met veel bewondering. Ik zou er graag bij willen zijn.
Geniet ervan.

Groetjes Tiny

Vera

Ik ga alles weer heerlijk lezen ben trots op jou,geniet en wen aan het klimaat weer,hou van jou gr Vera.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!