Rondreis Sri Lanka 2010-2011

Naar Sunethra!

Ik heb goed en behoorlijk vast geslapen bij Shalini en voel me het eerste uur nog een beetje ‘wollig’. Maar na het ontbijt, met jonge kaas uit Holland, gaat het beter en om even voor 11 uur vertrekken we naar Sunethra. Als we aankomen staat de hele groep alweer klaar, met een mooi bosje chrysanten (in herfst kleur!) al op me te wachten. Een traditioneel welkom hier.

Sunethra en ik hebben elkaar een hoop te vertellen dus we praten tot ver in de middag in haar kantoor met elkaar. Het fotoalbum dat ik gemaakt heb voor Sunethra, van eerdere bezoeken, viel erg in de smaak. Na onze lunch had Sunethra een gesprek met een jonge vrouw die zich behoorlijk in de nesten heeft gewerkt door zwanger te worden van een andere man. Een heel verhaal en ik vind het interessant hoe Sunethra dit aanpakt en observeer wat er zoal gebeurt. Later verteld ze me het hele verhaal.

Ik overhandig haar ook de zakken met kleding uit Maasland (en een A4tje met foto’s van de dames). Alles wordt met interesse bekeken en gesorteerd; wat voor die, voor die en die. Met de baby kleertjes van neef William is ze ook heel blij en ook die worden weer verdeeld. We maken een pakketje voor de jonge (zich in de nesten gewerkte) moeder en er lopen nog 2 jonge vrouwen met baby’s die ook wel het één en ander kunnen gebruiken.

We gaan naar de kinderen om wat jurkjes te geven en het wordt natuurlijk gelijk gepast en aangehouden. Een gezellig gebeuren.

De middag loopt al ten einde en ik ga naar mijn kamer om even op te frissen en wat rust. Er gebeurt zoveel de hele tijd, teveel om het allemaal te noemen. Maar ik voel me weer ‘thuis’, heb het weer helemaal naar mijn zin.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!