Rondreis Sri Lanka 2010-2011

19-10 Op Safari!

Vanmorgen een zeer enthousiast welkom bij Upakare. De jongens wisten niet dat we kwamen dus ze sprongen voor en naast de bus om ons heen. Ze hadden Sunethra ook al lang niet gezien, dus dit was een grote verrassing. Susanthe weet precies wie ik ben, met een vette glimlach noemde hij een paar keer mijn naam.

Ik had weer kleding bij me van Johan, Kasper en Oscar en een paar kleinere van de groep uit Maasland. Dit werd eerst uitgedeeld. Hoe blij kun je zijn....

De ‘Deka-aapjes’ die ik had meegenomen (van een actie ergens in het voorjaar) en de bijbehorende kleurplaat waren een schot in de roos. De jongens waren ruim een uur zoet met kleuren en ik werd eerst door die en dan weer door die aan mijn arm getrokken om een stukje mee te kleuren. De aapjes hebben handjes met klittenband. Toen ik bij Sanju het aapje aan zijn arm vast maakte, was dit natuurlijk een hit. De rest van de dag hadden ze allemaal het aapje om hun pols.

En deze rest van de dag waren we op stap! Ik wilde er namelijk een dagje met de jongens op uit. Even weg van de 2 lokalen waar ze dag in dag uit doorbrengen. Jeep geregeld en de chauffeur kreeg nog opdracht water flesjes en wat andere spullen in te slaan. Sunethra wist een plek waar we konden lunchen en de lunchpakketjes werden ook geregeld. Het werd een zeer geslaagde dag! De jongens genoten! En ik van hen!! We hebben verschillende olifanten gezien, buffels, hertjes en pauwen (vinden ze hier helemaal geweldig), wilde zwijnen en als klapper een luipaard! Het was al donker en we vingen hem in de koplampen van de Jeep. Hij verstopte zich tussen struiken, maar de chauffeur stuurde de Jeep hier naartoe en volop in het licht stond hij even naar ons te kijken en liep toen rustig weg.

In het Yala Nationaal Park is een grot waar Sunethra één keer per jaar een paar dagen alleen door brengt. Een hele mooie plek. We zijn daar, voor we het echte park inreden, eerst naar toe gegaan. Aan het eind van de middag kun je meer dieren tegen komen, dus na de lunch bij een tempel complex, eerst naar de grot. Daar ons een poosje vermaakt en toen hobbeldebobbel op wilde dieren jacht ;-)

Een super leuke dag, ik heb genoten. Om 12.30u gingen we weg, om 19.00u weer terug; stoffig en moe maar allemaal zeer voldaan!

Waar ik vandaag erg van schrok was de rolstoel waar Sampath zich in moet voort bewegen, en van de rolstoel van Thilani werd ik ook niet vrolijk. Ik heb dit met Sunethra besproken. Van het geld dat ik voor mijn verjaardag heb ontvangen is dit dagje uit betaald en kan ik ook 2 nieuwe rolstoelen aan (laten) schaffen. Als ik de 28e terug kom in Colombo hoop ik ze te zien en de rekening te ontvangen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!