Rondreis Sri Lanka 2010-2011

20-10 Op familie bezoek...

Vandaag gaan we naar Hakmana waar de kinderen van Sunethtra wonen. We gaan voor vertrek nog langs Upakare om gedag te zeggen. Hierna rijden we naar het dorpje waar we begin van het jaar voor 10 schoolkinderen schooltassen met inhoud hebben gekocht. We willen met de stichting dit jaar de kinderen in dit dorp weer verzekeren van een goede schooltas met inhoud en nu ook een paar schoenen erbij. Omdat ik graag een lijst met de namen wil van de kinderen voor wie we een schooltas sponsoren reden we langs bij het huis van de schooljuf waar we in januari de tassen hebben uitgedeeld. Helaas was ze er niet maar het verzoek is doorgegeven aan een dochter die thuis was. Lezers die ons willen steunen met dit schooltassen project kunnen een gift overmaken naar de stichting met vermelding van ‘Schooltas Sri Lanka”.

Toen door naar het Sathkara Home en o ja………de band liep weer langzaam leeg…. Maar joepie….daar was weer een werkplaats en hopla….band gerepareerd.

In Sathkara Ashan weer ontmoet die wij persoonlijk sponsoren voor zijn school benodigdheden en extra zaken, zoals medicijnen. Ashan is nu monnik, zit op een speciale school waar deze jonge monniken heen gaan. Op de school vlakbij Sathkara ging het niet goed met hem. Nu is hij veel rustiger en gaat het goed op school. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Na een korte lunch bij het Sathakara door naar Hakmana waar ik Sunethra’s kinderen en kleinkinderen weer heb ontmoet. Dit was een heel blij, warm en gezellig weerzien. Vooral Uthum en Sayuree, de kleinkinderen, zijn heel opgewonden als ik weer kom. Bij Kausy, Bernard en Uthum blijven slapen. Morgenochtend gaan we ontbijten bij Sayuree en heer ouders en dan zie ik ook haar nieuwe zusje.