Rondreis Sri Lanka 2010-2011

21-10 Afscheid

Vanmorgen ontbijt bij de zoon van Sunethra. Natuurlijk de baby bewonderen en Sayuree sprong als een vlo om me heen. Ze was vandaag niet naar school; Sita kwam! Dus ze wilde vooral mijn aandacht, eerst even naar de baby kijken en daarna samen de kleurplaat maken die ik had gegeven. En dicht naast me zitten tijdens het ontbijt. Dit gezin heeft het niet makkelijk, vader heeft geen baan dus het is elke dag weer proberen de eindjes aan elkaar te knopen. Ik ben blij dat we de tijd hebben kunnen nemen een poosje hier te zijn. Sunethra heeft een druk leven, van familie bezoek komt het niet al te vaak. Ze was toevallig ook haar telefoon vergeten (en die bleek verschillende keren te zijn gegaan)dus dit was best even ‘quality time’.

Na dit bezoek naar Kausy’s huis om de spullen op te halen en onze medereizigers. Kausy en de 2 kinderen gaan mee naar Colombo, o.a. voor een tandarts bezoek. Bij Kauzy woont ook een jonge vrouw met een verstandelijke beperking. Sunethra heeft haar opgevangen toen ze hoog zwanger was. Ze kan niet voor zichzelf zorgen en kon dit ook niet voor de baby. Als het kindje b.v. huilde pakte ze het op bij één beentje of arm en legde het, hup opzij. Het is afgestaan voor adoptie. Nu is ze bij Kausy en helpt haar met eenvoudige klusjes in huis.

Onderweg naar Colombo zal Sunethra mij afzetten in Alutghama, bij het Guesthouse van Siri. Dit is een aardige rit en onderweg stoppen we bij een restaurant voor een lunch. Dit restaurant ligt vlak aan zee dat is erg leuk. De twee zorgkinderen van Sunethra hebben nog nooit met hun voeten in zee gestaan, best even eng maar wel leuk! Sudjeewa ging aan een tafeltje apart zitten, zodat hij de hele tijd naar de zee kon kijken.

Rond 17.00 waren we in Alutghama en heb ik afscheid genomen van Sunethra, Kausy en Uthum. De 29e ga ik nog wel bij haar langs in het Suhada Home. Nu eerst wat andere dingen en toeren door het binnenland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!