Rondreis Sri Lanka 2010-2011

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Vanonze rondreis langs de projecten van SEHHzal ik een reisverslag bijhouden op dit reisblog.Ik hoop dat ikregelmatigin de gelegenheid ben omverhalen en foto's te plaatsen, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Sita

Hieronder kunnen jullie het reisschema bekijken. Of het allemaal volgens deze planning zal gaan zullen we zien. Siri is een goede bekende van Piet en Lydia en zal ons naar alle bestemmingen rijden.

Als we in een hotel overnachten hoop ik daar de mogelijkheid te hebben om gebruik te maken van het internet om dit weblog te vullen met onze belevenissen. Mocht dit niet gaan dan wordt het een ‘achteraf-verslag'. Maar ik ga voor het eerste!

Dinsdag 28 december:

We hebben een prettig reisprogramma: We vertrekken (als het weer geen roet in het reis eten gooit!) om 16.20 uur vanaf Schiphol. We vliegen met ArkeFly. Er is lange tijd niet meer rechtstreeks gevlogen vanaf Amsterdam naar Colombo. Maar sinds kort doet ArkeFly dit weer. En ook nog betaalbaar.

Om 9.30 uur komen we aan in Colombo, plaatselijke tijd (Sri Lanka loopt 4 uur in tijd op ons vooruit. Het is 9 uur vliegen)

De eerste 2 nachten verblijven we in Hotel Clarion in Kiribathgoda. Dit hotel ligt circa 10km van Colombo, op de weg naar Kandy. Hier rusten we even uit van de vliegreis. Rond 16.00 uur worden we opgewacht in het Suhada Home van Sunethra. Dit is het eerste kinderhuis dat Sunethra oprichten en bestaat 25 jaar. Ter ere hiervan heeft zij een expositie georganiseerd. We zijn heel benieuwd en ik kijk er erg naar uit om de kinderen en volwassenen die hier wonen weer terug te zien!

Woensdag 30 december:

Gerard Beuger, mede bestuurslid van SEHH, zal deze dag landen op Bandaranaika Airport. Gerard woont in het oosten van ons land en vertrekt vanaf Dusseldorf. Hij komt dus een dagje later aan en in de loop van de dag zullen we elkaar ontmoeten.

Piet, Lydia en ik bezoeken in de ochtend de sponsorkinderen van Piet en Lydia. In de middag hopen we dat Gerard aan kan sluiten en bezoeken we Pater Marius in Ragama (tussen Colombo en Negombo).

Donderdag 31 december:

Vanaf vandaag reizen we met onze gids Siri.We brengen in de ochtend een bezoek aan de monnik Pannindriya en aan het Hoofdconvent van de Carmel Sisters, beide in Colombo. We verblijven 2 nachten in het pension van Siri, in Aluthgama. Bij Siri thuis zullen we oud en nieuw vieren.

Vrijdag 1 januari

Vandaag zal ik voor het eerst een Nieuwjaars duik maken!!! Ja...ik durf; in de Indische Oceaan. We houden een rustdag bij Siri.

Zaterdag 2 januari:

Een lange dag voor de boeg. We rijden eerst naar Galle, waar we een project van de stichting Carelanka bezoeken; het Home voor de Blind. Hier kunnen jullie meer over lezen op het weblog van Gerard de Jong van Carelanka: http://gerardus106.wordpress.com/

Hierna rijden we verder richting het zuid-oosten. Ons reisdoel is Kataragama. Maar onderweg zullen we ook een stop maken bij het Sathkara Home in Weerawila. Dit huis heeft Sunethra opgericht om oude mannen die op straat leven, op te vangen. Deze mannen hebben een lichamelijke en/of geestelijke beperking en worden aan hun lot over gelaten. Omdat niemand naar ze omkijkt en ze niet voor zichzelf kunnen zorgen raapt Sunethra ze (letterlijk!) op en brengt ze onder in het Satkhara Home.

Zondag 3 januari:

Vandaag ga ik de jongens van het Upakare Home weer zien! Ik kijk hier heel erg naar uit en ben heel benieuwd hoe het met ze gaat en hoe we ze kunnen helpen om de leefomstandigheden te verbeteren.

We overnachten in een soort van motel bij het tempelcomplex van Kataragama. We blijven 2 dagen bij de jongens en zullen de 5e januari weer verder reizen.

Maandag 4 januari:

Verblijf in het Upakare Home.

Dinsdag 5 januari:

Vandaag nemen we weer afscheid van de jongens en rijden naar Monaragala (80km ten noorden van Kataragama). We bezoeken hier een school waar we een donatie voor schoolpakketten hebben gedaan in de zomer van 2009. Nabij Ampara bezoeken we weer een project van Carelanka; het Sarana Childrens Home. Voor dit tehuis heeft Mytylschool de Ruimte in het schooljaar 2008-2009 acties gevoerd en heeft Carelanka verbeteringen aan kunnen brengen t.b.v. de bewoners van dit huis.

Woensdag 6 januari:

We gaan naar Kalmunai voor een bezoek aan zuster Lucrece. We verblijven 2 nachten in het Carmel Convent van Kalmunai. Bij dit Carmel Convent is een meisjesinternaat dat sinds 1995 wordt ondersteund door SEHH.

Donderdag 7 januari:

Vandaag rijden we naar het noorden, naar Polonnaruwa en brengen een bezoek aan de oude koningsstad. Ik ben hier 2 keer eerder geweest, maar Piet en Lydia, die Sri Lanka vele keren hebben bezocht, zijn hier nooit eerder geweest. Dus vandaag een toeristische uitstap! Onderweg zoeken we onze hotel overnachtingen. Vanaf vandaag hebben we hiervoor niets vast gelegd.

Vrijdag 8 januari:

We gaan verder naar het noorden. Het plan is helemaal naar Jaffna af te reizen. Nu aan de burgeroorlog een einde is gekomen is het sinds kort mogelijk om veilig naar het noorden te reizen. We willen kijken hoe het daar is en of er een project is die we kunnen helpen. Door de lange burgeroorlog in het noorden van Sri Lanka is hier veel wederopbouw nodig. Het is nog niet zeker of we helemaal naar Jaffna gaan, we zullen zien. Murunkan staat ook op onze lijst. Dit ligt niet zo hoog in het noorden als Jaffna.

Zaterdag en zondag 9 en 10 januari:

Afhankelijk hoe ver we naar het noorden zijn afgereisd en wat er op ons pad is gekomen, rijden we de 10e weer terug en maken een stop in Anuradnapura. Dit is de oudste stad van Sri Lanka en staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO.

Maandag 11 januari:

We gaan terug naar Colombo en brengen, als de tijd het toelaat, nog een bezoek aan Sunethra.

Dinsdag 12 januari:

Voor Gerard en mij zit de reis erop. Gerard vliegt naar India om hier nog een week door te brengen en ik vlieg terug naar Amsterdam waar ik om 17.40 uur weer gezond en voldaan hoop aan te komen.

Reacties

Reacties

jorieke

ja, hoor, ze durft!!!!!
Volgend jaar met onze kinderen mee voor de nieuwjaarsduik hoor!!!!!!

Zonder gekheid, ziet er goed uit je weblog, ik reis graag met je mee!!

Johan

Wij naar de sneeuw en jij naar de palmbomen :).

Haha, een nieuwjaarsduik, nouja, ik denk dat de Indische oceaan in ieder geval een stuk minder koud is als de Noordzee hier :p.

frans.h.schadee@t-online.de

Hi Sita,Hans en Johan,
Allemaal een goede reis gewenst en kom behouden weer terug.Daag!
je Pa en Piret

frans.h.schadee@t-online.de

goede reis

De Smitjes

Lieve Sita,

Pas op dat je toch niet moet bijbetalen voor de bagage,want vanuit Waarland reizen er stiekum 5 paar ogen met je mee naar Sri Lanka,verstopt in je koffer.
De mondjes blijven thuis en zeggen:" We zijn er trots op dat jij je lichtje laat schijnen op deze groep mensen".
We hopen dat deze reis je brengt wat je ervan verwacht en wensen je een hele goede reis!

Carmen

Hoi Sita,
Jee wat een drukke weken zullen dat zijn zeg!. Hopenlijk ga je een beetje uitgerust op reis, want daar zal je er niet teveel tijd voor krijgen als ik het reisschema zo zie.
Ik wens je een goede reis. Doe voorzichtig!
Ik zal regelmatig kijken naar je weblog voor het reisverslag.
Groetjes Carmen

Hans smeele

Hi Sita, nu al onder de indruk van je reisblog en je bent nog niet eens vertrokken! Programma ziet er indrukwekkend uit. Dapper dat je dit alles onderneemt. Ik wens je alle goeds toe en hoop digitaal met je mee te reizen. Veel liefs van Hans

Irene

Hallo Sita een goeie reis, elke reis is een nieuw beleven met nieuwe indrukke, ´k ben nu al benieuwd!
Een hele fijne tijd en kom weer goed terug :)
Groetjes van ons 5 uit Essen

Peter en Bertine

Hans en Johan goede reis en veel plezier samen,hou alles heel en vergeet alle sores.
Sita, veel sterkte de komende weken, veel mensen zijn superblij met wat je{jullie} doet{n}.
We gaan je op de voet volgen.

Linda Ory

Hoi Sita,
Indrukwekkend hoor, je gaat veel ondernemen.
Ik wens je een goede reis toe, en veel plezier met alle belevenissen.

Groetjes Linda

Annemiek Voetberg

Leuk om zo je belevenissen te kunnen lezen. Het programma ziet er indrukwekkend uit. Ik wens je heel veel succes en een goede reis!
Groetjes Annemiek

Gerard de Jong

Hoi Sita,

Ik wens je een goede reis en kijk naar onze ontmoeting in Ampara!!

Groeten, Gerard

Piet Houtenbos

Ha Sita,
Wat een mooie start van je reislog. Ik hoop dat we 'm de komende twee weken met goeie verhalen kunnen vullen!
Groet, Piet

Stella Ingenbleek

Lieve Sita,

Heel veel geluk en plezier gewenst tijdens je geweldige reis en een goede start van het nieuwe jaar!

Groetjes, Stella

Marion Meiboom

Hoi Sita, ik wilde je even heel veel succes wensen op je mooie reis die je gaat ondernemen. Een moedige stap. Laat alles maar over je heen komen en geniet er vooral van. Ik ga je zeker volgen! Groetjes Marion

Anneke Schouten

Hoi Sita,
wat een mooie reis,wel een heftig program....
maar zo kom je overal langs jullie projecten.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met het project dat we met school ondersteund hebben!
Ik wens jullie veel succes,af en toe toch wat rust en vooral veel bemoediging voor de mensen daar.
Lieve groeten,
Anneke

Marja Wassenaar

Nou Sita voor jou `no mountain high`!!!! Heel veel succes met deze geweldige onderneming. Geniet ervan!!!
Je zal heel veel mensen blij maken! fantastisch!
Liefs Marja

Michel

Ayubowan Sita !

Hopelijk heb je ArkeFly goed doorstaan en bruis je weer van energie om Sri Lanka beter te maken ! Ze staan vast op hun blonde weldoenster te wachten; weet je nog hoe bij "ons" bezoek enkele kinderen zo van je schrokken ? Hou je taai, doe goed en zie niet om, maar vooral ... geniet !!!
Liefs uit koud Baarn,

Michel & Marjolijn

Erna Moore

Hoi Sita!

Ik ga je zeker volgen. Wat een indrukwekkend programma! Geniet ervan.....Liefs van Erna

Hans

Hoi Siet. Lekker dat de reis goed is verlopen.
Wij zijn op weg naar huis na een heerlijk weekje skien. Groeten daar aan iedereen en geniet van ieder moment. Hans en Johan

Lieve Sita

Hé dat lukt echt goed met je berichtjes. Fijn dat je een goeie reis had, kom goed en gezond in het nieuwe jaar heel veel lieve groetjes van Irene xxx

Margôt Wisse

Hoi Sita, Wat ziet je reisblog er super mooi uit!
Als het goed is is het over 1 uurtje bij jou al 2011. Ik wil je heel veel geluk en gezondheid wensen voor 2011!
Lieve groeten, margôt

wilmavancampen

Hallo Sita, de allerbeste wensen voor jou ,en alle andere mensen die je in je hart hebt gesloten!
Hier is massaal deelgenomen aan de nieuwjaarsduik,jij ook in die grote oceaan? liefs en fijne dagen!

Cees Kieftenburg

Hallo Sita, de beste wensen voor jou en alle mensen in je omgeving. vanmiddag de auto terug gebracht en Hans en Johan de beste wensen overgebracht. Met veel belanstelling je stukjes gelezen. Erg leuk en informatief. het enige wat ik nog mis is die stoere duik van jou.
Groetjes, Cees

Peter en Bertine

Hey Sita , we willen je veel geluk en gezondheid toewensen .
Veel sterkte daar en geniet ervan.
Wij zullen er op toezien dat die kerel van je in topconditie is als je over een paar weken weer terugkomt.

Carla

Hey lieve Sita,

Allereerst een happy new year!! Wat ben je toch een bezig bijtje. Een super weblog alwaar het weer heerlijk lezen is over je belevenissen in Sri Lanka. Ik vind je dapper en ben trots op je. Veel plezier en succes tijdens deze reis. Knuffel van Carla.

josé knijn

Hoi Sita, Hier gaat het "gewone" leven weer beginnen. Morgen allemaal weer naar school. We zullen bij de nieuwjaarsborrel met de leerlingen toasten op je mooie werk en je gezondheid!
groetjes

Roelie Koning

Hoi Sita,
De allerbeste wensen voor jou in 2011, wat begonnen is in het verre Sri Lanka.
Je eerste reisverslagen heb ik gelezen en ben nu al onder de indruk van je/jullie activiteiten daar. Harstikke leuk om het te volgen!
Heel veel plezier en succes maar vooral ook genieten!
Groetjes, Roelie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!