Rondreis Sri Lanka 2010-2011

24-10 Stand van zaken dak Boy's Home

Vanmorgen eerst naar het Lawrence Hyde Boy’s Home om te kijken hoe het gaat met het vervangen van het oude dak. Ze zijn nu druk bezig met de twee fase en dit gaat heel voorspoedig. Alle houten platen worden vervangen en hierop komen nieuwe metalen platen. Ook worden er doorzichtige platen gebruikt zodat er goed daglicht naar binnen valt in de huiswerk ruimte, kerk gedeelte en eetzaal. Ze zijn nu druk bezig met het dak van de eetzaal. Het was fijn kennis te maken met Fr Bastian, ik had hem nog niet eerder ontmoet, en het was goed te zien dat de donatie voor het nieuwe dak op verantwoorde en duurzame wijze wordt gebruikt.

Hierna zijn we naar een plaats gereden genaamd: Ambuluwawa. Deze tip had ik van Piet en Lydia gekregen die hier 2 jr geleden zijn geweest. Bovenop een berg (smalle weg omhoog, slalom rijden, maar spectaculair mooi) staan verschillende gebouwen van verschillende religies; een moskee, hindoe tempel, kerk, Buddha tempel. De toren van de stoepa is al van ver te zien boven op de berg en je kunt er helemaal naar boven klimmen. Geweldig! Zo rustig, schitterend uitzicht en die smalle trap omhoog… Piet; bedankt voor deze tip!

Terug in het hotel lekker lunch gekregen, verslag maken..tut…tut..tut…internetcafé en daarna zie ik wel. Morgen gaan we richting Ella, meer naar het zuiden.

Reacties

Reacties

Vera

Hoi Sita,ik lees dat je veel mooie dingen ziet en dat er veel mooie dingen gebeuren, nieuwe daken,o.a. ik lees het met veel plezier,je schrijft het mooi leuk en duidelijk nou kus van mij gr Vera.

jorieke

Hoi Sita,
Zo na de vakantie duik ik weer in je dagboek! Wat heerlijk om dat allemaal zo achter elkaar te lezen, en wat ben je weer een ijverige bij! Het houdt niet op.
Je kunt lezen dat het je daar prima bevalt, kom je nog wel terug? Je neemt dan een schat van nieuwe ervaringen mee, en weet dat het geld van de stichting ook echt goed gebruikt wordt, dat is zo fijn om te weten! En natuurlijk nog leuker om zelf vinger aan de pols te houden! Helaas mis ik het stukje over de safari, ik krijg het niet open, klopt dat?
Ik ga nu nog even de foto's kijken, en ja, ik geloof dat dat inderdaad niet bij te houden is, het is daar te mooi en te indrukwekkend, en je kunt het dan maar beter op je eigen "harde schijf" opslaan!!!
Sita, nog een paar heel fijne dagen en tot gauw!

Jorieke

Pap en Mamma

Hallo Sita lees met veel bewondering je reis verslag heel boeiend en heel mooi in alle opzichten ik Copieer alles voor Mamma dan kan ze het rustig lezen We hopen je ook weer heelhuids terugte zien. groetjes Pap en Mam.

Carla

Hoi Sita, wat vind ik het toch bijzonder dat je je zo inzet voor de mensen in SriLanka. Door jouw verhalen ben ik ook weer even terug op de weggetjes, hobbelend naar een nieuw mooi stukje van dat land en ook de mooie mensen met de lichtjes in hun ogen. Wat is het mooi om te lezen dat de kinderen zo blij op je reageren en dat ze zo kunnen genieten van kleine dingen. Ik wens je nog heel veel plezier! Spreek je later! Liefs Carla.

Piet & Lydia

Ha Sita,
We zijn net uit het Griekse Kos teruggekomen en we lezen gelijk je wederom enthousiaste reisverhalen. Heel herkenbaar voor ons natuurlijk en we zijn blij met de goeie berichten. Fijn ook dat je het bezoek aan Saranankara en zijn tempel(tje) zo mooi hebt ervaren.

Hoe is het met de gezondheid van Sunethra. Je berichten klinken niet verontrustend. Doe haar de hartelijke groeten van ons. Een mooi initiatief van je om met de jongens op safari te gaan. Een onvergetelijke belevenis voor die knapen!

Waarschijnlijk ben je op dit moment al bij de ouders van Susil geweest. Toevallig lag er een brief van hen bij de post, waarin een lastig te ontcijferen bericht over kozijnen en het verder optrekken van de muren. Welnu, je zult het wel hebben gezien.

Doe ook Siri onze hartelijke groeten. Ruim een week geleden had ik nog mailcontact met hem over een reis van twee vrienden van ons naar Sri Lanka. Half november komen zij er aan en blijven drie weken. Zij hebben pas het verblijf in het guesthouse en een trip met Siri bevestigd en wachten nog op een reactie van hem.

We hebben zelf een zorgeloze en zonnige week achter de rug. Was goed om de accu weer even op te laden.

Nog een paar hele goeie dagen toegewenst en een behouden reis naar huis. We zien elkaar gauw!

Liefs, Lydia en Piet

Johan

Hee moeders :)

Leuk om te zien dat je het naar je het allemaal naar je zin heb. Maar we missen je wel hoor :p.

Nadat jij belde gisteravond hebben papa en ik nog even doorgesleuteld, en wat denk je? Hij start weer! Dus je belletje gaf geluk denk ik :).

Heel veel plezier nog de laatste dagen, en ik zie je snel!

x
Johan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!